Svar på tal:

säääämst  ([email protected]) om Ridpass från Augusti - Oktober:
asså, du tar ju bah tidsbilder, när hästarna råkar typ gå lite på tygeln. Men guud, när man sågar går allt bra lilla gumman ;)

Svar:

Nej var det så? Det visste jag tyvärr inte.. Jag som trodde man fick såga och göra illa en hästs mun. Jag som älskar det! Kan ju inte bara sluta med det nu. Nu vart det jobbigt, sågning är ju min grej och jag älskar det. Håller ni inte med?

Ja ni fattar väl? Kan erkänna på riktigt att jag aldrig har sågat. Skulle lät kunna erkänna att jag såga förut om jag nu gjorde det. Många av mina vänner har gjort det så varför skulle inte jag kunna göra det? Om man inte kan få en häst i form så varför ska man försöka genom att såga? Man får ta den tid som behövs för att lära sig, det ser endå inte bra ut!

Jag blir nästan ledsen när jag ser folk såga i en hästs mun. Det är förskräckligt! Jag håller knappt i tygeln när jag rider. Jag är nog den mest djuvänliga av många så varför skulle jag vilja skada en hästs mun?

När jag tar bilder och rider så tänker jag på bakbensengagemanget om du nu vet vad det är? Hästarna är väl inte direkt runda i form på bilderna eller ser jag fel?

Väx upp kära folk och lär er hur man får en häst på tygeln istället för att förutse att jag sågar! Rider du mycket bättre? Om du inser att jag sågar så kan du nog inte mer än mig :)



alice  ([email protected]) om Ridpass från Augusti - Oktober:
ehm, ja red Timur när han va på öknehult, han va ju inriden ?!
Säg inte att du red in han, för de gjorde du inte, hehe. Vi red typ in han & jag och mina vänner som "jobbar" på öknehult på vintrarna.
Saknar min timur..

Svar:

Timur är endast 5 år och kunde inte så mycket när han kom till oss. Det var ny omgivning och kan också vara lite spänd. Han vingla väldigt mycket i traven och hade svårt att hålla i gång galoppen. Jag red igång honom eftersom han somsagt inte kunde så mycket och fatta heller inte en del. Men han kunde ju liksom grunderna i alla fall. :)

Kommentarer
Postat av: Cornelia

sv: Väntar på att min kompis ska svara på mitt sms...behöver snacka med henne :( <3 du då?

2011-12-21 @ 18:46:23
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
Postat av: Linnea

Så bra, jo allt är bra här med, lov ju!

Btw tror inte att det bara är ögonblicksbilder...

2011-12-21 @ 18:57:42
URL: http://linnealindius.blogg.se/
Postat av: Lina

jo jag mpr bra sjäölv? :)

2011-12-21 @ 19:31:09
URL: http://ryttarre.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fin blogg :)

2011-12-21 @ 21:24:34
URL: http://amandalindblom.se
Postat av: Anna S - Tävling i bloggen

Jag har en tävling i min blogg. Vinn ridstrumpor eller en buff, var gärna med! :D

2011-12-21 @ 22:26:39
URL: http://missbelinda.blogg.se/
Postat av: martina

heeejheej ni som skriver onödiga kommentarer och klagar! hoppas ni läser det här för jag tycker att man är väldig omogen som håller på att skriver såna här kommentarer. om ni nu bara ska kommentera massor av onödiga saker så kan ni ju lika gärna sluta läsa den här bloggen? skulle NI som kommenterar tycka att det var så kul att få sådana kommentarer? speciellt när det inte är sant. tänk lite innan man skriver, det kan såra folk. alla människor har känslor.

2011-12-22 @ 16:41:53
Postat av: Josäfin :>

Äh skit i de där fula kommentarerna! :)

2011-12-22 @ 18:56:19
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Noomie

Alltså, sånna kommentarer verkar bli mer och mer poppis nu(x Jag fick en i förrgår med. 'Anonym' sa att jag kanske borde sälja min häst för att alla andra kan rida honom utan mig. (x

Har du IPnummer till dina sånna kommentarer? Det kanske är samma idiot? ;O

2011-12-23 @ 11:44:26
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: evelina

håller med martina kan alla bara sluta kommentera onödiga kommentarer det sårar som sakt! timur kunde liksom grunderna och allt men sen kanske han var lite vinglig och allt det är en ny miljö och det tar ett tag för dom att vänja sig, men snäll sluta kommentera onödiga kommentarer it hurt!

2011-12-23 @ 19:01:54
Postat av: Moa Mildén

Haha ni skulle sett. Båda kommentarerna är från samma person. Kan det vara någon från NORF? Tror jag DÖR så lågt!!



Eftersom personen vet hur jag rider, och har ridit Timur på Ökne med sina vänner. Inte bra, inte bra..

2011-12-23 @ 19:29:00
URL: http://onehorseonedream.blogg.se/
Postat av: Felicia

Hejsan !

Herregud, asså skit i sånna omogna komentarer. Jag tycker din blogg är intressant. Kul med en blogg som inte bara handlar om "min egna häst". Fortsätt med bloggen & radera sånna dumma komentarer, svara inte på dem, de är de dom som har skrivit komentarena vill. Skit i de & radera dem.

Jag tycker att du är bra med hästarna iaf :)

2011-12-25 @ 12:30:07
URL: http://feliciaewertsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0