Ponnyn Bas

Det är offatbart! Rolf-Göran Bengtsson tog hem Jerrinpriset? Hur många hästälskare är inte överlyckliga just nu? Över 20 inlägg på både blogg och facebook har jag setts lagt ut efter Roffes vinnst.

Både svett och tårar har jag medfört denna kväll. Helt sjukt. Så glad. Tack till svenskafolket som har röstat (ringde minst 10 ggr) och tack till Roffe som är så förtjänd ♥

Nog om det, om det går.. haha

Denna måndag har varit väldigt sysselsatt. Har hunnit med massvis men har en del kvar, så får ennu inte sova.. Har bland annat hunnit träna, så skönt. Känner hur musklerna och drömmen till en gladiator ökar ;) Det är ju minsagt ny vecka - nya möjligheter. Mycket inplanerat denna vecka!

Ridpasset:

Jag red lilla c-ponnyn Bas. Ett riktigt charmtroll som tydligen har blivit ganska poppis bland ponnysarna igen. Även om han är halvt privathäst. Dressyr stod ju på schemat och vi träna mycket på framdels-vändningar, raka linjer och olika ställningar. Ett passande för denna ponny!

Jag har aldrig gillat att rida Bas, beroende på att vi inte kommer överens.. Men idag gick det över till andra tankar! :D Han gick stadigt och jag hade en mjuk kontakt till hans mun. Fina galoppfattningar, fin sits och allt klickade i slutet. Riktigt nöjd och ser fram emot att rida Bas igen framöver :)

Svettig häst direkt efter passet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0