Ridpass på Sputnik (Sputte) 25/1-12

Red Sputnik igår. En häst som har haft rätt mycket problem med sina ben. Då han inte går rätt så spökar hans ben. Han har blivit halt många gånger under lektioner så därför har Thereza ridit han i några månader. Nu går han vissa lektioner, stallvärds ridningar och ex. privatlektioner. 

En väldigt trevlig häst som är superkul att rida. Dock är han hur seg som helst men lyssnar bra när man väl får fart och gör ordentliga övergångar, fattningar osv. Han galopperar verkligen i fin samlad galopp och är värsta "dressyrhästen" hehe. Man får ta och kämpa för att få honom att länga stegen. Jag vart helst slut efter!

Fick mycket beröm (vilket jag är glad över) om att han verkligen bärde sig i ryggen, börja alla övergångar med fint bakbens-engagemang och jobba på med båda bakbenen riktigt bra. Jag kände ju bara hur otroligt effektiv han var i alla övergångar. Så kul :)

Lär ju ha ennu mera träningsverk imorgon för skänklarna sluta aldrig kan jag säga. Och hålla honom aktiv hela tiden var något måste, annars släpptes allting. Mycket jobb med denna häst var det i alla fall!

Charmig är han minsagt :D



Kommentarer
Postat av: Martina

Sv. Naaw tack :)

2012-01-26 @ 11:10:38
URL: http://finnryttarna.blogg.se/
Postat av: Martina

Tack :) Mmm ja veet! Ömm inget spec. själv? :)

2012-01-26 @ 11:32:09
URL: http://finnryttarna.blogg.se/
Postat av: Lavali - fd Årebo & nybliven smålandsbo

Tassar förbi och lämnar spår efter mig idag också.

Hoppas du får en lika härligt vinterdag som jag :)



--------------

..::Fotobloggen om vikt och träning utan gym & dieter::..

2012-01-26 @ 12:31:28
URL: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0