Stalldag

Idag han jag göra iordning väldigt mycket hos Eiro. Blir så nöjd när han får det fint! Jag börja med att lösa upp hans bädd. Han är nog värst med att skita ner i boxen ja bajsa, kissa och trampa ner allting. Fyllde sedan upp boxen med rätt mycket torv. Det behövdes må jag säga.

Tvätta vattenkopp och krubba + skura några väggar i boxen. Nu får han det fint ;) Hjälpte somsagt till med stallet också mocka, torva upp, soppa och insläpp. Sist men inte minst så putsa jag Eiros utrustning ordentligt. Mycket fint blev det och det behövdes en putsning på detta kan jag också säga. Bytte schabrak och borsta sadelgjord.
Fick även min utrustning rätt hyffsad fin :)
Eiro innan rakning. Så fin päls så! ♥

Kommentarer
Postat av: Alfrida

Sv: Pluggar du så sent? :O



Han liknar en av våra ridskolehästar :P

2012-01-23 @ 07:44:50
URL: http://alfriidas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0