Jag vill, jag kan, jag har!

Vill rida, vill utvecklas, vill nå drömmar, vill göra både stora och små framsteg, vill lära ut, vill själv utveckla andra, hästar som människor! Vill så mycket, jag ger verkligen 110% till ridningen och hästar nu.

Vill vara i stallet jämnt. Skita i skolan, åka till stallet och mysa med hästarna. Mocka, sopa, fodra och sköta om stallet. Vill leva som vuxen då jag kan äga stall, ridskola eller ha massa egna hästar. Hästar betyder verkligen allt! Då menar jag allt.

Om jag inte känner hur jag "kan" utvecklas, hur jag gör framsteg, hur duktigt jag kan vara på vissa saker. Då skulle jag nog aldrig vara där jag är idag. Ridningen ger verkligen självförtroende, vilket har växt mycket på senaste.
Kan rida för folk utan att skämmas så fruktansvärt dåligt jag har ridit. Självklart rider jag inte superbra ennu men jag kämpar och bryr mig inte särskilt mycket om vad andra tycker och tänker, alla har kunskap. Olika kunskaper!

Jag har MYCKET kvar, hela livet framför mig. Jag gämnför mig oftast med dom i äldre ålder som "dressyrmupparna"? Dom är ca 5 år äldre och då tänker jag att självklart kan jag utvecklas och få mer kunskap till deras nivå i 5 år. Det är en lång tid och tror nog jag lyckas.




Från sommaren april 2011 - Oktober 2011 alltså på 6 månader har jag utvecklats så mycket som bilderna nedan visar. Det är ju beroende på häst eftersom det inte är samma, men jag tror nog ni ser skaplig skillnad.





Från april 2011 till december 2011 så har jag utvekclats yttligare lite till. Somsagt skillnad på häst men jag är "ganska" nöjd med förändringen.





Ett stor tack till Thereza säger jag bara. All kunskap hon har givit mig! Det är lycka. Förstod nästan inte innebörden med ridning innan hon kom. Hon är verkligen stor förebild! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh egen häst? :D

2012-01-19 @ 23:39:52
URL: http://thecherries.blogg.se/
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺

sv;härligt det :)

2012-01-19 @ 23:45:43
URL: http://tjejenida.blogg.se/
Postat av: - Tiffany Eliasson

SVAR: Åh vad jobbigt.. men hoppas du får en toppen dag! :)

2012-01-20 @ 07:12:11
URL: http://tiffanyeliasson.blogg.se/
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺

sv; detsamma till dig :) ha en fin dag !

2012-01-20 @ 07:21:04
URL: http://tjejenida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0