Lektion 23/1-12 - framdelsvändningar

Red Bas på lektion idag igen, så fick tyvärr inte Eiro. Men det är bra träning att rida Basen då man inte alltid hittar kontakten och sammarbetet med honom. Så det är mycket jobb med denna lilla ponny från pass-pass.

Idag gick det inte så bra alls. Vi hitta inte alls kontakten, han tog inte bettet så bra och han slappna inte riktigt av. Men han var fin, det kan jag säga i alla fall. Formen var skaplig men inte under hela passet då han gärna släppte allting och drar upp huvudet när man blir för hård eller råkar ta lite extra, som ex halvhalter. Sådant är svårt när han inte har hittat ett riktigt stöd. Så dom var helt borta. Förstod mig inte riktigt på Bas i framdelsvändningarna heller. Han är riktigt duktig på det men ibland så kopplande vi inte riktigt med varann, så vi låtsas att det inte var med i passet ;)

Mot slutet slappna han av och lyssna lite bättre på hjälperna. Men endå så vart jag inte helt nöjd, tillräcklig nöjd till att kunna avsluta passet utan att tjura.. haha.


Från Eiros sida:

En annan ryttare i gruppen red Eiro istället. Jag tyckte det gick bra eftersom han är svår på bett! När han väl har bettet i munnen så slår han med huvudet upp och ner hela tiden. Han går helst inte i en stadig form. Och springer för mestansvis. Men Sofie som red honom tyckte jag gjorde bra ifrån sig utöver situationen. Vet dock inte hur han är på ett tvådelat med fasta ringar, men antagligen bättre, när han nu vänjer in sig i det :)

Söta ponnyn Bas (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0