Tankar om tävling

Är så himla tävlingsugen just nu! Allt fix inför tävlingarna, pirrigheten i magen och känslan när man har vunnit/fått rosett eller bara känner sig riktigt nöjd med resultatet.

För mig har det inte gått så bra på de tävlingar jag har deltagit på. Har bara deltagit på NORFS, alltså ridskolans tävlingar. Många hopp och en dressyrtävling.
Den bästa var dressyren. Kände mig sjukt nöjd på framridningen och nöjde mig också med insatsen av själva tävlingen. Var inte alls nervös liksom :)

På hopp-tävlingarna har jag antingen ramlat av eller fått vägringar. Inte kul ju.. Men om jag är med på några fler så stärker jag mig nog. Alltid bra att börja på ridskolan tills jag känner mig säker och nöjd med ca 1-2 tävlingar i rad!

I vår kommer Thereza att välja ut några som kommer få åka ut och tävla och hur sugen blir man inte? Det skulle vara otroligt kul. Har aldrig varit ute på någon tävling så det blir då min första om jag skulle bli vald. Men på denna fråga är jag mer än tveksam. Finns ju folk som är starkare än mig i hoppning, men vem vet? Jag kanske har kommit väldigt långt när det väl är dags? hehe

Hopp-tävling på Curre våren 2011 . Var riktigt nöjd förutom "smita förbi på sista hindret" då jag bara släppte allt och tänke: Ja vi klarat typ.

Kommentarer
Postat av: Linda Carlsson - Stallbrudarnaa

Söt bild! :)

SV: haha jag gör inte så mkt :D vaknade typ nyss självdå?

kramar!

2012-01-22 @ 11:30:04
URL: http://stallbrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Alfrida

Ska du på någon tävling snart då? Jättefin blogg! :D

2012-01-22 @ 14:46:41
URL: http://alfriidas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0