Lotaras historia hos oss

OBS! Kan varna känsliga tittare! (Om ni tyckte detta var sorligt så varnade jag känsligare tittare för jag mår inte bra utav detta.. Endå om det inte är så som det kan se ut hos vissa hästar, vågar inte ens tänka tanken!)

I augusti så fick vi hem en häst vid namn Lotara. Hon stod tidigare på Öknehult men fick ett bra hem där för att blivit köpt från Polen. "Ni vet ju hur hästarna kan se ut därifrån?" Norf köpte Lotara och Timur på andra bilden. Timur var iallafall normalskick.

Som ni ser var hon förskräckligt mager, hade sår där sadeln låg, och på andra ställen på kroppen. Hon mådde säkerligen inte bra helt enkelt vilken ni kanske ser?
Hon hade blivit riden så mager, riden ni vet i fuskform och ryttarna har endast använt spön som skänkel.

Dagen då vi fick henne.




Denna bild tog jag i Oktober. Tror det var efter ett pass jag red henne i trav och skritt och jag minns rätt. Hon hade blivit jätte fin i form, fått en del muskler, ätit upp sig med ordentlig mat och fått lagom med hull. Men endå var det mycket kvar. Finare än så kan hon minsann bli.





På nutiden så går hon vissa lektioner i vecka, mera avancerade. Hon rids av vissa personer i stallet och går även med på ex. stallvärdsridningar. Hon har nog inte börjat hoppat ennu men bommar är det längsta inom lyfta ben området, hon är så söt och brukade hoppa över dom låga haha ;)

Hon är hur fin som helst, kan gå i riktigt form och är hur snäll och kelig som helst. Tror hon trivs. Ska självklart fösöka ta några bilder så hon ser ut i dagens samhälle och jämföra :)


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Vinnarna av dagens blogg är utsedda kolla in om det vart du! Var med igen i vilket fall :) kram

2012-01-11 @ 18:03:25
URL: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: m

så skönt att se att hon har blivit fin nu! :)

2012-05-19 @ 18:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0