Ridlektion på Lurifax 120213

Red faxen på lektion igår. Vi jobba mycket med sitsen och övergångar. Gick hur bra som helst i mitten av passet. Haha, i början vart han lite hög och osammarbetsvillig och i slutet vart han het och stark. Men i mitten av passet var han mjuk, sammarbetsvillig och lyhörd.

En riktigt rolig häst som älskar att jobba vilket man känner av i de stunder det klickar. Oftast så missuppfattar han situtaionerna och faller lite från arbetet. Han är ju endå bara 7 år och ungefär på samma nivå som Eiro!




Kommentarer
Postat av: jessieie

oh va roligt nu ser ja ennu mer fram emot de:D..ja hade först o främst tänkt och spndera mycke tid i boxen bara binda upp honom o sen prata med honom och så, fick det som tipps när ja red en jätterädd unghäst för flera år sedan att de gör mycke att bara låta hästen vänja sig vid att man är där:)..Jag tänkte faktikst höra med thereza om hon kunde hjälpa mig med longering irl johanna i stallet för jag har bara longerat ett fåtal gånger men håller em dig ja tror de skulle vara bra för honom:)..Btw ja länkade din blogg från min hoppas de inte gjorde nåt:)..Beundrar din beslutsamhet me din blogg o allt bara så du vet:)

2012-02-17 @ 12:37:09
URL: http://4-everexistwithyou.blogspot.com/
Postat av: jessieie

ja fick de som tipps av en gammal ridlärare jag hade för typ tio år sen för de fanns en ponny på eken som alltid va sur när man skulle gå in och då sa hon att jag skulle testa och bara prata me honom en stund utanför boxen innan jag klampar in så han märker på röstläget att man inte vill nåt illa och då brukar dom lugna sig:)..Blev lite förvånad att det funkade på eiro dock för han brukar som du säger attackera ganska snabbt:P..han ä som en kobra , fast en söt sådan ehhe..nja ibland ja har märkt att om man har lite för brottom fram till boxen, ilr håller i nåt då blir han exra sur det funkar mycke bättre om man verkligen ä cool lugn och inte har massa annat i händerna som borstar osv sen beror de lite på om han har en bra irl dålig dag också:P..Jag blir lite irriterad på alla ryttare som har honom som alltid går in flera stycken i boxen hos honom bara för att dom är rädda för då stressar han upp sig ennu mer:(..va roligt:D..ja såg att du hade en bra kamera de ä alltid ett pluss, min kamera ä inte världens bästa men den filmar rikitgt bra så de ä positivt:)..Vi får ha de som projekt att filma o fota massor..:D..du skulle passa utmärkt på min förra foderhäst , önskar du kunde ta över honom efter mig:)

2012-02-19 @ 05:57:02
URL: http://4-everexistwithyou.blogspot.com/
Postat av: Chong ☆ ¸. • * ¨ * • ☆

Sjukt söt häst och fin blogg :)

2012-02-28 @ 12:14:17
URL: http://chongs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0