Resan med favorithästen del 1

Tidigare då jag inte vart skötare på Eiro alltså innan sommaren 2011 så skötte jag om storhästen Tolli.
-Kommer nu berätta min historia om henne.

För ca 5 år sedan var det min tur att bli fadderskötare på en häst i stallet.
Jag om min vän skulle bli samtidigt och hon valde storhästen Pelle. Jag hade ingen aning om vilken häst jag skulle bli på. Men min vän förselog hästen bredvid Pelle, alltså Tolli. Hon var så stor tyckte jag, nästan som om jag inte våga sköta om henne då. Jag ville ju helt klart lära känna henne. Vilket ledde till att jag började nästa direky med att borsta henne, hälsa på henne och mysa med henne, bara för att börja vänja mig och se hur snäll hon egentligen var.

När väl valet av häst kom efter alla teorier så valde jag självklart Tolli i första hand och fick turen att sköta om henne till slut. Jag spendera varje dag i stallet och borsta, myste och gjorde det fint hos Tolli. Allt skulle vara perfekt innan jag gick hem för dagen!
Men Tolli, hon var minsann lite envis. Hon gillade inte att bli pussad i ansiktet,  sparka med frambenen under kratsning. Och hon stod med halsring för att inte smita under nätterna. När hon väl skulle ut i hagen så smet hon gärna in i andras boxar och åt av ensilaget i stallgången. Busig somsagt!

Men hon var endå världens mysigaste och för min del stallets snällaste häst. Jag gav minsann inte upp och kämpa verkligen med att får henne duktig och bete sig som de andra snälla hästarna ;)






Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Heej :)

Hoppas att du får en skitbra torsdag! :D

2012-01-12 @ 14:33:49
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Catharina - LMC eventing

Haha, älskar den andra bilden, så söt! :D

Sv: Okej, men det gör inget :D

2012-01-12 @ 16:07:40
URL: http://lmceventing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0