Eiro idag

Det var inte den bästa ridpasset vi har gjort tillsammans, men vissa stunder var verkligen obeskrivliga!

Han var sammarbetsvilig från början av passet. Han ville liksom börja jobba, men han kände nog att det var ganska jobbigt och började streta emot i början och ville inte riktigt ta stödet. Jag tyckte han gjorde det bra ifrån sig på framridningen emot hur han annars brukar uppföra sig.

Hans svåra varv är höger och det gick piss i det. Jag kämpa som en galning och försökte gå honom loss och mjuk. Fick bara kramp i högerhanden så fick rida små, små volter för att få honom loss i båda sidorna haha. Galoppfattorna var klockrena, han höll stabiliteten och hitta takten. I skolorna var han lite het och springig i början men han samla ihop sig mycket bra tillslut och flytta som en klockan. Han ville inte riktig ta inneskänkeln så flyttningar var det jag fick kämpa med idag!

Jag bör träna mer på min sits. Behöver rida en ponny/ridhäst som man inte behöver kräva så mycket ifrån eller som kan det mesta och ridningen då allt flyter på. Måste bli stabil och säker i min sits. Börjar bli jobbigt att sitsen börjar släppa..











Kommentarer
Postat av: Cajsa Torres

Gud vilken underbart fin häst ! / www.chawey.blogg.se

2012-03-07 @ 20:37:42
URL: http://chawey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0